Viceprimarul Călin Stan: Precizări legate de programul ”O masă caldă” pentru romii de pe Valea Stegii

iceprimarul Călin Stan, care coordonează Direcția de Asistență Socială Bistrița, transmite într-un comunicat o serie de ”clarificări esențiale cu privire la programul “O masă caldă” pentru comunitatea situată pe str. Valea Stegii în vederea reducerii fenomenului de cerșetorie pe raza municipiului Bistrița și luarea unor măsuri pentru prevenirea abandonului și combaterea absenteismului școlar al copiilor din această comunitate”:

”În urma unei serii de articole din presa locală și a reacțiilor unui mare număr de bistrițeni pe marginea acestui proiect, considerăm necesar să venim cu următoarele lămuriri:

Pe str. Valea Stegii, la aproximativ 8 km de Bistrița, s-a format o comunitate de persoane fără adăpost care provin din medii defavorizate. Comunitatea numără aproximativ 50 de membri care fluctuează permanent, numărul exact neputând fi determinat atâta timp cât vorbim de persoane fără documente legale, care vin și pleacă.

Această comunitate generează probleme pe care Direcția de Asistență Socială Bistrița și-a propus să le rezolve. Persoanele respective practică cerșetoria pe raza municipiului, iar copiii nu figurează în nicio evidență, prin urmare nu frecventează nicio formă de școlarizare. Deși părinții au obligația legală de a-și înscrie copiii în sistemul de învățământ, nu există pârghii legale de a-i pedepsi dacă nu o fac. Astfel, problema este pasată de la o instituție la alta, generând un lanț instituțional care nu rezolvă fondul problemei.

Primăria Municipiului Bistrița prin Direcția de Asistență Socială a demarat un program pilot, cu scopul de a rupe lanțul neputinței instituționale. Chiar dacă programul se numește ”O masă caldă”, scopurile programului sunt de a oferi posibilitatea acestor persoane să presteze muncă în folosul comunității, iar copiiilor șansa de a frecventa o formă instituționalizată de învățământ obligatoriu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *