Cum putem reduce abandonul școlar în România? Tudor Vlad, Fundația Nouă ne pasă: Este o problema urgentă care a fost adâncită grav de pandemie

​Abandonul școlar a devenit o problemă tot mai presantă în România, iar cei care se implică cu adevărat pentru a schimba acest lucru au nevoie de ajutor. Am discutat cu Tudor Vlad, președintele Fundației Nouă ne pasă despre campania “Educația nu se oprește niciodată”, în cadrul căreia putem cu toții să punem umărul pentru a ajuta copiii cu risc crescut de abandon școlar.

“Nu este suficient să spunem că principala cauză a abandonului școlar este sărăcia, chiar dacă există o corelație între aceasta și rezultatele copiilor la școală. În opinia mea, atunci când școala își va asuma în totalitate misiunea de instruire și formare a copiilor, indiferent de mediul din care provin aceștia, abandonul școlar va fi mai degrabă accidental”, ne-a explicat Tudor Vlad.

În România, unu din patru copii din mediul rural renunță la școală înainte de a ajunge în clasa a VIII-a, lipsa resurselor materiale și rezultatele școlare foarte slabe fiind printre principalele cauze ale abandonului. Anual, peste 45.000 de copiii României abandonează școala, iar 44,3% dintre copiii din mediul rural se află în pragul sărăciei și a excluziunii sociale.

Tudor Vlad: Ne dorim să fim acea resursă alternativă de care au nevoie profesorii speciali din România pentru a-și atinge obiectivele profesionale. Lucrăm din 2012 cu profesorii care îi antrenează pe cei mai buni copii din țară la matematică, fizică și informatică, suntem alături și de echipele de studenți care organizează sesiuni de pregătire la nivel competitiv, iar din 2016 am început colaborarea cu profesorii din zona rurală pentru programul de prevenire a abandonului școlar.

Care au fost cele mai notabile realizări ale fundației de la înființare și până acum?

Tudor Vlad: Avem 54 de centre de pregătire pentru performanță unde se antrenează anual peste 5.000 de copii din ciclurile gimnazial și liceal, iar anul acesta școlar am ajuns la 84 de centre after school în zonele rurale, cu aproximativ 2.400 de copii beneficiari. Am atins aceste cifre crescând pas cu pas și am reușit astfel să definim o metodă de intervenție adaptată nevoilor fiecărei comunități cu care lucrăm.

În ce zone din țară implementați programe educaționale?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *