Reducerea abandonului școlar în rândul copiilor rromi din Sibiu – „Problema este mentalitatea părinților”

Dă clic pentru a partaja pe Twitter(Se deschide într-o fereastră nouă)Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă)Dă clic pentru partajare pe WhatsApp(Se deschide într-o fereastră nouă)Mai mult
copii rromi 1

Proiectul „Punți în dezvoltare” a fost lansat anul acesta de Fundația CEIR, pentru integrarea rromilor din Sibiu. Prin acest proiect, inițiatorii își propun formarea copiilor, părinților și profesorilor în vederea ameliorării nivelurilor de toleranță, de solidaritate și de implicare socială pentru a reduce abandonul școlar și pentru a ameliora nivelul de trai al comunităților vizate.

Proiectul se derulează în parteneriat cu cinci instituții școlare din județul Sibiu, din mediul rural: Liceul Tehnologic Iacobeni, Liceul Tehnologic “Stănescu Valerian” Târnava, Școala Gimnazială Brădeni, Școala Primară Netuș, Școala Gimnazială Noistat, care au un procent de minimum 20% de elevi înscriși de etnie rromă.
În perioadele 18-22 Iulie si 15-19 august vom derula două tabere la Râul Sadului pentru copiii de etnie rromă și nerromă care nu au avut până acum oportunitatea de a beneficia de o astfel de experiență. Din acest motiv încercăm să oferim copiilor cât mai multe experiențe care să contribuie la instalarea unor mecanisme sănătoase de educație care sperăm să reziste cât mai mult în timp. Mai mult de atât, dorim să îi familiarizăm pe cei mici cu alte modalități de petrecere a timpului și alte stiluri de viață, care susțin progresul”, spune managerul de proiect, Ana-Maria Bogdan.

Scopul proiectului
Proiectul ”Punți în dezvoltare” urmărește să genereze o multitudine de efecte pozitive și de lungă durată în școlile partenere, dar și asupra persoanelor implicate direct sau indirect în activități. Proiectul a început în martie 2022 și se va desfășura până în iunie 2023 în cele cinci unități școlare partenere.

Grupurile țintă ale proiectului sunt profesorii din şcolile partenere care lucrează cu copii rromi, 70 de părinţi (rromi şi nerromi) ai elevilor implicați în activități de învățare/conștientizare în domeniul anti-discriminării, ateliere de lucru, educație comunitară și minimum 200 de elevi care vor fi implicați în activitățile de conștientizare în domeniul incluziunii.

Comunitatea rromă prezintă un nivel mai scăzut de școlarizare, un nivel de analfabetism mai mare, o rată mai înaltă de abandon școlar, o prezență redusă de studenți rromi în educația superioară și, în general, mai puțin succes școlar.

copii rromi

Grupul țintă direct al proiectului va fi implicat în implementarea planului de acțiuni propus în acest proiect, axat pe învățare/sensibilizare anti-discriminare, campanie de informare publică cu sprijinul rețelelor de socializare și mass-media mainstream, campanie de educație publică sub formă de pliante, clipuri video, interviuri, eseuri și articole.

Abandonul școlar – cea mai mare problemă pentru copiii rromi
„Copiii de etnie rromă sunt adesea discriminați, atât în mediul rural, cât și în mediul urban. Din păcate, abandonul școlar este mult mai mare în rândul copiilor de etnie rromă, principalul motiv fiind familia, ceea ce învață în familie. Din cauza mentalităților învechite sunt copii care la 9-10 ani trebuie să-și găsească pe cineva cu are să se căsătorească, li se spune că școala nu e importantă. Asta este o problemă la nivel național, nu doar la nivelul Sibiului. Sunt fetițe care sunt promise de la vârsta de 6-7 ani sau de la naștere pentru căsătorie și așa se formează un cerc vicios. Copiii sunt învățați că școala nu este importantă, că scopul lor este să se căsătorească și să facă copii, și dacă părinții îi învață în acest fel ei nu mai acordă atenție școlii”, spune managerul proiectului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *