De ce elevii romi au performanțe mai slabe la învățătură? Cercetarea avansată arată că motivele nu țin de etnie, ci de condițiile de viață ale copiilor –

Cercetările arată că, așa cum elevii din România au rezultate mai slabe la școală decât cei din alte țări, și elevii romi au performanțe mai slabe decât cei de altă etnie, arată, într-o prezentare publicată recent, cercetătorul în educație Dacian Dolean. Dar astfel de cercetări nu spun motivele acestei situații: pentru a le afla, e nevoie de cercetări avansate, iar un astfel de studiu, de lungă durată, ajunge la concluzia: nu etnia, ci mediul socio-economic este cauza dificultăților de alfabetizare a copiilor romi.
  • Dacian Dolean a deschis o serie de interviuri pe teme de cercetare pe care agenția care se ocupă cu finanțarea în cercetare și învățământ superior, UEFISCDI, le publică în prezent pe platforma sa. El a pledat, în interviu, pentru extinderea cercetărilor avansate în domeniul științelor educației, susținându-și argumentația cu informații dintr-un proiect intitulat “Early Literacy of Roma Children from Romania: Bridging the Socioeconomic Divide” (Alfabetizarea timpurie a copiilor romi din România: remedierea diviziunilor socio-economice – traducerea titlului aparține redacției).
  • Dacian Dolean este psiholog educațional, specializat în dezvoltarea limbajului și a alfabetizării timpurii, cu o experiență de peste 20 de ani ca profesor, în România și SUA. Este afiliat Universității Babeș-Bolyai

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *