Peste 65.000 de copii din România cu vârste cuprinse între 7-10 ani nu merg la şcoala. Abandonul şcolar este în creştere în ultimii ani, în România, şi afectează în special patru categorii de copii: cei de etnie romă, cei care au crescut în familii sărace, cei din mediul rural şi cei cu dizabilităţi. Aşa arată un raport realizat de experţii români cu susţinerea UNICEF România. Ministrul Educaţiei a anunţat că intenţionează să oblige şcolile ca din anul şcolar 2014-2015 să raporteze lunar, pe internet, situaţia absenţelor.
“Este un lucru grav când un copil nu vine la şcoală. Eram în SUA, am lipsit trei zile pentru că am fost bolnav şi au sunat să mă întrebe de ce lipsesc. Dacă în SUA o facultate sună după student, de ce în România şcoala să nu fie interesată de ce se întâmplă cu elevii. De aceea, voi încerca să avem raportarea lunară a absenţelor, pe fiecare şcoală, pe internet, începând cu anul şcolar 2014-2015”, a spus ministrul Remus Pricopie, cu ocazia lansării studiului naţional cu tema “Toţi copiii la şcoală până în 2015: iniţiativă globală privind copiii în afara sistemului de educaţie”. El a precizat că şcoala trebuie să acorde importanţă problemei absenţelor, cât şi problemei dialogului cu părinţii. “Poate este nevoie să facem educaţia părinţilor pentru controlul riguros al copiilor”, a mai spus Remus Pricopie. Ministrul Educaţiei a explicat că, de la încheierea studiului şi până acum, adică în ultimii trei ani, rata abandonului şcolar la noi în ţară a crescut fiindcă abia din 2010 s-au văzut efectele crizei financiare. “Rata a pornit la un moment dat de la 18%, apoi a scăzut pe la 15% în 2007-2008 şi apoi a crescut la 16%. În momentul acesta suntem într-un trend crescător”, a spus Ministrul Educaţiei. Pricopie a mai explicat că rata abandonului a crescut în ultimul timp fiindcă au scăzut fondurile pe care ministerul le aloca intervenţiilor pentru prevenirea şi diminuarea situaţiilor de acest gen.