Shadow

RETEAUA DE COOPERATIVE MESTESUGARESTI ROMANO BUTIQ A FOST ALEASA DE COMISIA EUROPEANA DREPT UNA DINTRE CELE MAI BUNE 10 IDEI DE INOVARE SOCIALA

romano-butiq-1In urma unui proces de 8 luni in care a fost evaluate 600 de idei din 35 de tari, juriul a ales proiectul „Romano ButiQ – reteaua de cooperative mestesugaresti” drept finalist intre cele mai bune 10 idei de inovare sociala pentru Uniunea Europeana, in cadrul „EU Social Innovation Competition”.
Ïn cadrul finalei de la Bruxelles desfasurata sub patronajul domnului Jose Emanuel Barroso, presedintele Comisiei Europene a declarat catre echipele de proiect: „Voi trimiteti mesajul de care avem nevoie astazi in Europa: vremurile sunt grele, dar ati propus solutii creative la provocarile cu care ne confruntam. Energia imensa investita in proiectele voastre si inovatia sociala dovedita prin ele sprijina dezvoltarea economiilor noastre prin noile tipuri de activitati pe care le promoveaza. Sunteti cei mai buni ambasadori pe care ii avem pentru promovarea inovarii sociale in Europa”.
Echipa de proiect a fost reprezentata de Ciprian Necula, activist si Presedinte al Asociatiei Romano ButiQ si Oana Toiu, antreprenor social si Director Executiv KCMC.
„Am fost mandri sa ducem o idee romaneasca la acest nivel de recunoastere, ca o incununare a celor trei ani de munca in dezvoltare. Anul acesta ne propunem sa extindem reteaua la nivelul altor state membre UE si sa lucram in continuare alaturi de mestesugari pentru a scoate la lumina valoarea adusa de ei acolo unde multi vad doar vulnerabilitate si probleme”.
Proiectul Romano ButiQ a construit timp de trei ani o retea de 30 de cooperative cu 500 de mestesugari romi membri cooperatori care lucreaza atat produse traditionale, cat si un portofoliu de produse moderne create impreuna cu designeri si studenti ai Universitatii de Arhitectura si Urbanism „Ion Mincu”, Facultatea de Arhitectura de Interior. Obiectele pot fi achizitionate online pe www.mbq.ro
Alaturi de cooperativele mestesugaresti, proiectul a format 240 de manageri in economie sociala si a derulat o campanie nationala de promovare prin ale carei evenimente au fost atinse 20.000 de persoane. Anul acesta urmeaza sa se lanseze in Bucuresti si Primul Muzeul al Culturii Romilor din Romania.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *