Dimensiune alarmantă a abandonului şcolar, semnalează specialiştii care au participat la realizarea unui studiu pe această temă.
Ministerul educaţiei şi UNICEF au lansat cercetarea “Toţi copiii la şcoală până în 2015”.
Potrivit concluziilor prezentate astăzi, în intervalul 2005 – 2015 aproximativ 20% din totalul copiilor de vârstă preşcolară nu mergeau la gradiniţă, 8%, adică circa 65.000 de copii între 7 şi 10 ani, nu frecventau învăţământul primar.
Studiul mai arată că una dintre cele mai mari rate de abandon se înregistrează în cazul băieţilor din ciclul primar.
Studiul de faţă se concentrează mai degrabă asupra copiilor care au abandonat şcoala decât asupra celor care nu au fost niciodată incluşi în sistemul de învăţământ.
Astfel, numărul copiilor din mediul rural ce nu sunt incluşi în sistemul de educaţie este în continuare mai mare decât în mediul urban.
Din datele studiului aflăm că în 2009 peste 65.000 de copii de vârsta învăţământului primar, 7-10 ani, nu frecventau şcoala.
Copiii cu dizabilităţi, reprezintă o altă categorie importantă în ceea ce priveşte fenomenul abandonului şcolar din ciclul primar, nu merg la şcoală.
Potrivit sudiului realizat de Romani CRISS şi UNICEF, riscul de abandon mai accentuat în cazul copiilor romi reiese din rata de repetenţie.
Se poate spune că lipsa banilor, rezultatele slabe şi repetarea clasei sunt factori de risc în ceea ce priveşte abandonul şcolar, iar faptul că şi alte ţări s-au confruntat la un moment dat cu astfel de probleme nu trebuie să ne consoleze.