„Poate pe unii o să-i frustreze mesajul, dar asta am și urmărit: ca oamenii să fie sensibilizați, să spună orice, numai să nu tacă. Tăcerea, pe un astfel de subiect, e boală curată„, spune Costin Milu, Creative Co-Director la Propaganda, despre campania „Copiii romi visează ce-i lăsăm noi să viseze„.
Campania realizată de Propaganda a fost lansată în luna decembrie 2011 şi se va finaliza în luna aprilie a cestui an.
Mai multe detalii despre ce şi-au propus cei care au conceput această campanie, în continuare.
Reprezentanţii agenţiei Propaganda: „Fiecare dintre noi, copil fiind, a fost întrebat, la grădiniță sau școală, „tu ce vrei să te faci când vei fi mare?, iar răspunsurile erau niște aspirații legitime. Evident că n-am ajuns cu toții doctori, aviatori, profesori sau polițiști, dar teoretic aveam șanse. Indiferent ce-ar zice un copil rom, șansele ca visul să i se îndeplinească tind spre zero.
Execuțiile încearcă, deci, să tragă un semnal de alarmă despre modul în care preconcepțiile noastre le influențează viitorul. Vocea din spot și din print nu este a copiilor, vocea este a noastră, a societății.
Mesajul campaniei „Copiii romi visează ce îi lăsăm noi să viseze” este în esență simplu: copiii romi nu ajung ce și-ar dori ei, ci, mai degrabă, ajung ce credem noi despre ei; cu alte cuvinte, ajung prejudecățile noastre.