Cum a devenit Viscri brandul turismului rural din România. Reţeta de succes a satului de care s-a îndrăgostit prinţul Charles

fierarÎn ultimii ani, sătucul braşovean Viscri a cucerit tot mai mulţi turişti, în special străini. Mulţi spun că succesul localităţii se datorează prinţului Charles, care are o casă în localitate, însă cei care au construit acest brand sunt, de fapt, o mână de localnici care-şi iubesc satul şi tradiţiilePotcovarul satului, atracţie turistică Înainte de Revoluţie, când toată lumea muncea la câmp, să fii fierar era o meserie bănoasă. Cu timpul, afacerea a pierit, dar în locul ei a răsărit alta. Gabor Istvan (30 de ani) a învăţat meserie de la tatăl său şi modelează orice în fier. Pentru că nu mai era de lucru în sat, s-a reprofilat pe turism. Turiştii vin la el în vizită, iar Istvan le arată secretele meseriei. Face şi potcoave în miniatură, pe post de suvenire şi chiar îi lasă pe turiştii mai îndemânatici să muncească puţin în atelier. „Nu mai este de lucru ca înainte, dar acum lucrăm pentru turişti. Fac mici potcoave, pe care le vând cu 10 lei. Turiştii sunt încântaţi pentru că, mai ales străinii nu au văzut în viaţa lor un atelier. Fetiţa mea Teresa, de 8 ani, este ghid pentru turişti şi tot ea se ocupă şi de vânzarea suvenirelor“, povesteşte Istvan Gabor.

Leave a Reply

Your email address will not be published.