RROMI SI JURAMNTUL (SOLAHAIMOS) SACRU

staborJustiția colectivă ca obligație morală a împlinirii justiției divine/populare. Pagini mizerabile din Mișcarea rromă, trăite. E clară anarhia “lipitorilor””industriei rrome” a rromilor și gagiilor care profită de prăbușirea Mișcării rrome. Prioritatea Reconstrucției va fi asanarea morală, ca regândire a ideii de lider (ideolog) și manager (tehnician), o confuzie veche, care a determinat câteva mizerii similare și impunerea judecății populare fărădelegii, încă de la începutul Mișcării rrome, judecat și condamnat de justiția colectivă rromă.
Și la gagii, nu doar la rromi, regula generală este că dacă abuzurile unora ating securitatea și gestiunea colectivă a poporului, pedeapsa este justiția colectivă, ca încălcare a legământului (solah), considerat caz de trădare, pentru că amenință “Baht”-ul/Binele (securitatea morală și economică) a comunității – conform dreptului internațional, dreptului canonic (religios) și cutumiar (antic), inclusiv tradiției rrome. Or, exact asta se întâmplă!
Pe vremuri, pedeapsa se făcea prin l a p i d a r e, vedem asta încă în țările din Orient, din care-și au originea și rromii, sau o s t r a c i z a r e (de la numele pietrei, acum înlocuită de bile albe sau negre), care înseamnă că votul nu este bazat pe lege, ci pe decizia colectivă, ca răspuns la o amenințare care atinge fundamentele sacre ale poporului. Socrate, de pildă, a fost condamnat la sinucidere prin votul democratic cu pietre (ostraca) al cetățenilor Atenei, Băsescu a fost dat jos din poziția de președinte prin votul cu bile al parlamentarilor etc. “Balada lui Ducipal” povestește despre un căldărar din zona Gorj-Dolj a Olteniei care și-a trădat neamul la gagii și care, în anii 60, a fost ucis, inclusiv femeile și tinerii având obligația de a-l lovi cu cuțitul, ca asumare colectivă a unui rău care să-i elibereze de un rău și mai mare. În șatra din Sintești, cele două familii care încălcaseră legea comunității nu doar că au fost excomunicate, chiar și casele lor au fost demolate și cărămizile scoase înafara șatrei, pentru a li se “sterge numele de sub ceruri”.

Leave a Reply

Your email address will not be published.