S.O.S. COPIII ROMII AU NEVOIE DE GHIOZDANE

copii amaratiDecalajul educaţional din România nu este rezultatul „Culturii rome ”, ci mai degrabă al sărăciei extreme, dublate de indiferenţa sistemului. Obstacolele care limitează accesul la educaţie ţin în principal de lipsa banilor pentru rechizite, uniforme şi încălţăminte şi chiar pentru „pacheţelul de acasă” sau pur şi simplu pentru transportul copiilor până la şcoală. Nu în ultimul rând există şi numeroare cazuri de marginalizare din partea dascălilor  Bucuria copiilor este foarte mare  întrucat mulţi dintre ei n-au avut pană acum un ghiozdan adevărat  pe data de 15  septenbrie. Vor mearge la  şcoală cu genţi vechi, abandonate de adulţi, sau cu pungi de plastic. Pentru mămicile care au cate trei, patru copii de trimis la şcoală, fara  ghiozdane” Fără îndoială că prejudecăţile şi discriminarea romilor contribuie foarte mult la marginalizarea lor. Cu toate acestea, decalajul educaţional nu este cauzat de faptul că romii frecventează şcoli diferite sau mai slabe, şi nici de barierele lingvistice. Cauza reală a decalajului educaţional este faptul că romii se înscriu târziu la şcoală şi abandonează şcoala devreme. Ce loc de muncă poate găsi o persoană care are numai patru clase si   stimulează astfel dezvoltarea unui comportament antiinfracţional şi antivictimal, promovând educaţia – factor principal în activitatea de prevenire a infracţionalităţii   la aceste şcoli majoritatea covârşitoare a elevilor sunt de etnie romă cu venituri foarte slabe”. Am adus aminte că, iată, şi acest gesturi, ca multe altele pe care le-au  făcut anterior edili   arată că nu  sunt străin de ideea de rasism că pe  politicienii valceni  ii preocupă situaţia cetăţenilor   din judetul  Valcea  indiferent de etnia lor şi  în special situaţia acestor cetăţeni care chiar sunt pături defavorizate ale oraşului  si judetului. Dacă aceste facilităţi ar lipsi, ne-am întoarce din nou la analfabetism. Însă cazul copiilor români săraci nu diferă financiar de cel al copiilor rromi, pentru că, până la urmă, problema este aceea a accesului şi a exercitării demne a dreptului la învăţătură. Cu alte cuvinte: ai bani, ai parte!

Leave a Reply

Your email address will not be published.