Ce se ascunde în spatele romilor care se fălesc cu palate şi maşini luxoase: „El poate nu are ce mânca, dar aprinde ţigara cu hârtia de 500 de euro“

nuntaAşa cum se declară că ţiganii sunt cerşetori. Muncesc un an de zile şi când vin acasă nu au voie să se fălească şi ei cu o maşină, chiar dacă o ia în leasing sau împrumut? După un an de muncă şi umilinţe nu are dreptul un cetăţean, că-i ţigan că-i român, bagabont, că-i barabăr să se afirme şi el cu o maşină frumoasă şi un costum sau să se distreze că imediat….ţiganul a ieşit la oraş. Câţi din parlamentari nu au maşini, limuzine şi elicoptere?”. Frazele îi aparţin unui baştan din Lugoj amendat, alături de alţi romi, la o petrecere din Timişoara pentru că super-maşini ca Ferrari, Lamborghini sau Porsche erau parcate pe trotuar sau pe spaţiul verde. Unul din cei mai puternici lideri ai romilor din România, bulibaşa de la Lugoj, admite că foarte multe din bogăţiile afişate de clanurile de romi la parangheliile din timpul verii sunt doar de faţadă, mulţi dintre cei care se afişează cu maşini de lux fiind în realitate mult mai săraci decât vor să pară. „Are bani sau nu are bani, el vrea să se fălească şi asta nu e numai la romi. E valabil la toţi, dar fala nu ţine. Eu nu sunt de acord cu asta şi am discutat de multe ori cu ei. Ei vin de dincolo cu maşini scumpe, dar dacă îl vezi acum prin Timişoara umblă într-o rablă de maşină. El poate nu are de mâncare şi aprinde ţigara cu hârtia de 100 sau de 500 de euro. Să iasă în evidenţă, că, vezi Doamne, cine sunt eu. Mai bine dă bani ăia la o familie săracă şi îşi face fală mai mare”, a spus Ioan Boţ, bulibaşa romilor din Lugoj. Liderul romilor lugojeni a mai declarat că unii din cei care se fălesc cu maşinile de lux la paranghelii dispar imediat după nunţi pentru a duce maşinile de unde au fost închiriate. „Dacă depăşesc un anumit număr de kilometri trebuie să plătească în plus bani mulţi şi de asta unii le pun pe platformă şi le duc înapoi, ca să nu plătească”, a mai declarat bulibaşa Boţ.  Istoricul timişorean Ioan Haţegan consideră că dorinţa romilor de a se făli şi a ieşi în evidenţă îşi are rădăcinile în istorie. „Ei au fost timp de secole sclavi pe proprietăţile unor nobili sau boieri. După dezrobirea lor, au dus-o iarăşi rău. Este explicaţia celui care a fost timp de secole asuprit şi care acum se mândreşte cu bogăţia. Vine din acel principiu oriental potrivit căruia când reuşeşte să aibă o stare materială bună i se pare ceva extraordinar. Unii dintre ei sunt ceva mai inteligenţi şi au scăpat de blestemul sclaviei. Lasă deoparte mândria asta şi preferă să trăiască bine şi discret”

Leave a Reply

Your email address will not be published.