Blamate pentru subiectele abordate, emisiunile de tip tabloid, cum ar fi „WowBiz“ şi „Un show păcătos“, reprezintă un punct de atracţie pentru publicul doritor de senzaţional şi de facil pe micile ecrane. Analistul media Iulian Comănescu şi Valentin Jucan, membru CNA, au analizat influenţa acestor emisiuni şi au oferit soluţii.Prezentarea vieţii intime a unor persoane publice, serii întregi de ediţii despre un singur subiect, comportament degradant, limbaj licenţios şi înclinarea către senzaţional sunt doar câteva dintre elementele care definesc astfel de producţii. Intrate în dizgraţia unor categorii de telespectatori, show-uri precum „Acces Direct“, „La Măruţă“, din intervalul orar de după amiază, şi „WowBiz“, şi „Un show păcătos“, de pe palierul de late-night (n.r. – intervalul orar după ora 22:00), continuă să atragă atenţia cu subiecte lipsite de valoare şi care, de multe ori, întrec limitele impuse de regulile Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA). Analistul media Iulian Comănescu spune că apariţia emisiunilor de tip tabloid se regăseşte la jumătatea anilor 2000, atunci când au apărut două filoane: „Primul, mai vizibil, e aşa-numita «otevizare a României», cu care se lăuda la vremea respectivă Dan Diaconescu, dar mai important a fost al doilea, explozia tabloidelor. Succesul pe care l-a avut «Libertatea» ca bulevardier a determinat apariţia a încă două titluri de presă scrisă la vremea respectivă puternice, «Cancan» şi «Click!», şi apoi preluarea acestui gen de tematici pe TV“, explică Iulian Comănescu. Analistul pune sub lupă „naşterea“ acestui gen de emisiuni şi crede că „în priviţa tabloidizării putem spune că publicul a fost cel care a dictat trendul, ca dovadă anii de zile în care asemenea formule nu fuseseră tocmai dominante pe piaţă“. „La un moment dat, şi presa scrisă, şi televiziunile şi-au dat seama că funcţionează şi au extrapolat elementele de cancan ale anilor trecuţi, la fel cum Ştirile de la ora 17:00 de pe Pro TV au fost, în anii ’90, o adaptare a formulei «Evenimentul zilei» – «Infractorul din tipar»“, subliniază Comănescu, care mai spune că emisiunile-tabloid „sunt o modalitate comodă de a umple acces-ul (n.r. – intervalul orar de dinainte de prime-time) şi late-night-ul“