Cultura Ospitalității. Acesta este sloganul care definește conceptul de candidatură al Municipiului Baia Mare în demersul său de obținere a titlului de Capitală Europeană a Culturii 2021.
„Ne aflăm într-un punct de inflexiune, la capătul unui ciclu de creștere. Baia Mare își redescoperă și își afirmă, an după an, potențialul și moștenirea culturală, reinventându- se ca un oraș deschis, gazdă bună pentru industrii creative și teren atractiv de joacă pentru artiști sau operatori culturali”, spune Vlad–Ioan Tăușance, director artistic al proiectului. Fostul centru industrial „Se transformă într- un popas primitor pentru turiștii români și străini, atrăgând, în același timp, interesul și implicarea din partea investitorilor și antreprenorilor” , adaugă Vlad – Ioan Tăușance.
Oraș postindustrial
Baia Mare mizează pe politica porților deschise și își construiește obiectivele strategice prin prisma limitărilor și atuurilor propriului ADN: acela de oraș postindustrial. Astfel, în mod firesc, se declină motivațiile ce recomandă orașul pentru titlul de Capitală Europeană a Culturii în 2021: poziționarea sa geografică, în proxima vecinătate a cinci țări și poartă de intrare în Maramureș; diversitatea culturală și dialogul intercultural între români, germani, maghiari, evrei, romi și ruteni, cu o istorie ce numără aproape 700 de ani; o zonă urbană în plină dezvoltare, cu o economie ce valorizează industriile creative și noile forme de dezvoltare antreprenorială; susținerea și încrederea acordată candidaturii de către comunitatea locală, societatea civilă și instituții