În căutarea şcolarilor pierduţi: “Doamne, aş vrea să-mi ajut copilul la lecţii, dar nu pot!”

lectiiSuntem la marginea Calaraşiului, în Oborul Nou. Aici sunt romii săraci şi romii–turciţi. Greu de spus cum devine tradiţia cu turciţii şi cum de, la intrare, a apărut o moschee nouă, cu minaret. Mai simplu de explicat e tradiţia cu săracii..n marea de case de chirpici şi ţărână, o insulă de ”civilizaţie” – o casă modernă, cu curte aranjată, gard din fier forjat. La interior, gresie, baie curată, cameră cu calculatoare. E Centrul Comunitar, făcut acum 10 ani cu finanţare europeană şi de la Banca Mondială. În clasa cu calculatoare intră Ancuţa, Narcisa, Gicuţa, Claudia – fiecare cu un copil în braţe şi încă unu’ atârnat de fuste. Mai au acasă cel puţin doi. Vorbeşti cu patru tinere şi nu poţi să nu te gândeşti că, prin ele, vorbesc, de fapt, 18 copii!  Tinerele de 20-30 de ani au avut şansa de a se întoarce la şcoală prin programul “Cu mic, cu mare, din nou la şcoală!”, cofinanţat din fonduri europene şi implementat în 13 şcoli de către Asociaţia C4C – Communication for Community şi Inspectoratele Şcolare din judeţele Călăraşi, Gorj şi Prahova 

Leave a Reply

Your email address will not be published.