Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice lanseaza in consultare publica proiectul de ordin-cadru privind interzicerea segregarii scolare.
Prin segregare intelegem o forma grava de discriminare si are drept consecinta accesul inegal al copiilor la o educatie de calitate, incalcarea exercitarii in conditii de egalitate a dreptului la educatie, precum si a demnitatii umane.
Constituie segregare scolara a elevilor romi separarea fizica a elevilor apartinand etniei rome in grupe/clase/cladiri/scoli/alte facilitati, astfel incat procentul elevilor apartinand etniei rome din totalul elevilor din scoala/clasa/grupa este disproportionat in raport cu procentul pe care copiii romi de varsta scolara il reprezinta in totalul populatiei de varsta scolara in respectiva unitate administrativ-teritoriala.
Ordinul-cadru privind interzicerea segregarii scolare aduce o serie de noutati in ceea ce priveste cadrul legal pentru combaterea si prevenirea eficienta a segregarii scolare, extinzand sfera criteriilor in baza carora segregarea scolara va fi interzisa. Astfel, pe langa criteriul etnic, sunt incluse si criteriul dizabilitatii/al cerintelor educationale speciale, criteriul statutului socio-economic al familiilor, criteriul mediului de rezidenta si cel al performantelor scolare ale beneficiarilor primari ai educatiei.