RROMII ȘI PEDAGOGIA 

Asta mi-amintește că până la pubertate fetele și băieții sunt aproape indistincți fizic, doar că fetele sunt mai ambițioase, de aceea mai frumoase, mai deștepte și mai sensibile. Iar asta îi face pe unii băieți să se simtă inferiori, umiliți, unii dintre ei devin macho, cred că mușchii țin loc de creier (ceea ce în culturile civilizate nu mai e demult valabil, doar în unele culturi primitive, cum este cea țigănească). “Iată un paradox: cu cât bărbatul este mai prost și mai ratat, cu atât pretențiile lui față de femeie sunt mai mari!” –
În mod normal, cum orice naș își are nașul, după ce fetele ies din vârsta romantică (spre 25 de ani) reechilibrează situația, iar băieții sau redevin receptivi la ideea că femeia/ soția este o rudă apropiată, ca și mama-fiica-sora, sau vor avea de suferit singurătatea, ca și cum ar fi orfani pe lume.A fi rrom, în contextul prelungitei crize de sens și a disprețului generalizat, ar trebui să fie ceva prescris, la fel cum este “fișa postului” celor angajati sau cele 10 porunci “constituționale” ale creștinului. Orice reformă trebuie să înceapă cu propria schimbare de mentalități, care trebuie să continue cu reformarea ideii de familie, ideii de comunitatecă “argumentul bățului/ argumentum baculum” (forța violentă) este forma de control și sancțiune socială care trebuie aplicată rromilor care nu-și respectă angajamentul/ legământul moral (Solah), ca o formă de dezonorare și pierdere a prestigiului în fața comunității (Pakiv),   Vechiul Testament, ca impunere violentă a Legii comunității

Leave a Reply

Your email address will not be published.