Shadow

Evaluări PISA: Este nevoie să le predăm elevilor transdisciplina

Elevi din comunităţi defavorizate din judeţul Tulcea au participat la un atelier de colinde prin sistemul de teleprezenţă, “Colinde, colinde, e vremea tele-colindelor”, organizat de Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) în cadrul proiectului “Accesibilizarea ofertei de educaţie şi formare pentru comunităţi şcolare defavorizate din judeţul Tulcea, prin utilizarea resurselor educaţionale deschise – ACCED”.

Coordonatorul campaniei de conştientizare din cadrul proiectului, Marinela Peiciu, a declarat că activitatea a avut printre obiective valorificarea tradiţiilor.

“Această activitate face parte din campania prin care încercăm să valorizăm tradiţiile, cultura comunităţi, să-i valorizăm pe copiii care provin din medii defavorizate şi care au nevoie să fie încurajaţi şi implicaţi în activităţi care să le arate că sunt talentaţi”, a menţionat inspectorul şcolar Peiciu.

Ea a mai spus că în cadrul campaniei s-au derulat şi alte activităţi de educaţie comunitară cu scopul de a preveni abandonul şcolar.

“În judeţul Tulcea fenomenul abandonului şcolar nu este foarte grav, iar în ultimul an s-a diminuat procentul, dar în lupta cu abandonul trebuie să existe consecvenţă. Este tardiv să lupţi cu abandonul şcolar odată instalat şi de aceea este bine să existe intervenţii susţinute timpurii, încă din momentul absenteismului. Există multe comunităţi dezavantajate unde copiii nu au sprijinul familiei şi atunci proiectul este benefic”, a adăugat reprezentanta ISJ.

 

reşedintele Comisiei pentru învăţământ din Camera Deputaţilor, Sorin Cîmpeanu, a subliniat, luni, la o dezbatere pe tema rezultatelor obţinute la evaluările PISA, nevoia de a li se preda transdisciplinar elevilor.

El a adăugat că este nevoie ca profesorii de matematică, fizică, biologie, chimie să conlucreze între ei şi elevii să înţeleagă la ce le folosesc aceste noţiuni, pentru că aceasta este esenţa testelor PISA.

 

Cercetătorul Ciprian Fartuşnic de la Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei a declarat că evaluările PISA transmit un mesaj privind atenţia ce trebuie acordată copiilor cu risc de excluziune.

 

“Cel mai important mesaj al PISA este ‘Uitaţi-vă la copiii care sunt în risc de excluziune’, pentru că acolo e un complex de factori şi acolo e nevoie de măsuri integrate. Practic, orice măsură focalizată de intervenţie va fi eficientă în momentul în care va reuşi să ajungă la cei care au cel mai mult nevoie de acest sprijin şi, în momentul de faţă, studiile la nivel naţional arată că aceşti copii care provin din familii dezavantajate socio-economic, copiii din mediul rural în general, copiii romi şi copiii care au fie dizabilităţi, fie cerinţe educaţionale speciale sau ambele sunt categoriile care cel mai mare risc şi de neparticipare la Educaţie, fie de participare şi apoi de abandon, fie de a rămâne la un nivel redus de Educaţie”, a spus cercetătorul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *