Elevi din comunităţi defavorizate din judeţul Tulcea au participat la un atelier de colinde prin sistemul de teleprezenţă, “Colinde, colinde, e vremea tele-colindelor”, organizat de Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) în cadrul proiectului “Accesibilizarea ofertei de educaţie şi formare pentru comunităţi şcolare defavorizate din judeţul Tulcea, prin utilizarea resurselor educaţionale deschise – ACCED”.
Coordonatorul campaniei de conştientizare din cadrul proiectului, Marinela Peiciu, a declarat că activitatea a avut printre obiective valorificarea tradiţiilor.
“Această activitate face parte din campania prin care încercăm să valorizăm tradiţiile, cultura comunităţi, să-i valorizăm pe copiii care provin din medii defavorizate şi care au nevoie să fie încurajaţi şi implicaţi în activităţi care să le arate că sunt talentaţi”, a menţionat inspectorul şcolar Peiciu.
Ea a mai spus că în cadrul campaniei s-au derulat şi alte activităţi de educaţie comunitară cu scopul de a preveni abandonul şcolar.
“În judeţul Tulcea fenomenul abandonului şcolar nu este foarte grav, iar în ultimul an s-a diminuat procentul, dar în lupta cu abandonul trebuie să existe consecvenţă. Este tardiv să lupţi cu abandonul şcolar odată instalat şi de aceea este bine să existe intervenţii susţinute timpurii, încă din momentul absenteismului. Există multe comunităţi dezavantajate unde copiii nu au sprijinul familiei şi atunci proiectul este benefic”, a adăugat reprezentanta ISJ.