Ana Otomega Dumitru obţine rezultate remarcabile cu elevii săi. Chiar dacă cei mai mulţi renunţă frecvent la şcoală, dascălul îi readuce mereu la clasă, iar copiii învaţă să scrie şi să citească, dar şi să socotească şi să folosească toate aceste informaţii în viaţa cotidiană.
Ana Otomega Dumitru (40 de ani), învăţătoare în satul Cuiesd, comuna Panet, judeţul Mureş, a fost selectată în top trei profesori la categoria ”Dezvoltarea literaţiei” în cadrul galei ”Profesorul anului în mediul rural”, organizată de Teach for Romania, o organizaţie care şcoleşte şi trimite dascăli în cele mai defavorizate zone ale României. A absolvit Liceul Pedagogic din Târgu Mureş şi apoi Universitatea ”Petru Maior”, iar la sugestia mamei sale a urmat o carieră în învăţământ şi nu regretă niciun moment. GALERIE FOTO ”Când eram mică, mă jucam mereu de-a şcoala cu prietenele mele la bloc. Eu eram învăţătoarea, iar ele elevii. Mi-au plăcut dintotdeauna copiii, să lucrez cu ei, iar acum am şi eu doi ai mei”, îşi începe povestea Ana. S-a titularizat într-una din cele mai defavorizate zone din România, iar în clasă are numai elevi romi. Şi de parcă nu ar fi fost suficient de complicat, copiii vorbesc un amestec de maghiară şi limba romani. ”Am şi clase simultane, iar cei mari îmi traduc ce spun cei mici şi le spun apoi ce trebuie să facă”, explică cu umor învăţătoarea. S-a ataşat enorm de elevii ei şi nici nu se gândeşte să se transfere în altă parte. Laborator de literaţie cu doi elevi ADVERTISING Pentru cei care se descurcă mai bine, mai exact doi elevi, a înfiinţat un laborator de literaţie, care să îi ajute să continue şcoala şi să îşi urmeze visele. Vin constant la şcoală, iar cu ei lucrează după orele de curs. O colegă de-a sa vine şi ea la laboratorul de literaţie cu alţi doi elevi. Prin interrmediul fundaţiei ”Noi orizonturi”, foloseşte în laboratorul de literaţie noi metode de predare. ”Una dintre ele este metoda Abel. Pornim de la o carte, de la un text sau o poveste şi construiesc cu ei un nou text, pe care îl fragmentăm în propoziţii, cuvinte, după care refacem tot procesul. Facem exerciţii de despărţire în silabe, exerciţii de citire în perechi, citire în şoaptă, citire ritmată. Prin toate aceste metode îşi dezvoltă fluenţa cititului şi a scrisului, a auzului fonematic şi capacitatea de-a identifica informaţiile cerute în frază şi de a le folosi apoi în alte propoziţii”, descrie modul în care copiii sunt învăţaţi să citească şi să scrie cursiv.