Shadow

Asociaţia Cu Alte Cuvinte a lansat „Bare Rroma”, o serie de cărţi ilustrate despre eroi şi eroine rome din lumea actuală

Un procent de 70% dintre profesori spun că elevii lor de etnie romă că nu-şi declară identitatea. CUAC le dă ocazia copiiilor romi să se simtă mândri, lansând prima ediţie de poveşti ilustrate bilingve despre patru personalităţi rome din prezent

Şapte din zece profesori afirmă că elevii lor romi că nu-şi declară identitatea etnică, principalele motive fiind teama de discriminare şi ruşinea, arată rezultatele unei cercetări online realizată de asociaţia Cu Alte Cuvinte, cu sprijinul mai multor ONG-uri care activează în comunităţi dezavantajate.

Asociaţia Cu Alte Cuvinte a lansat „Bare Rroma”, o serie de cărţi ilustrate despre eroi şi eroine rome din lumea actuală, dedicată copiilor din ciclul primar şi preşcolar ediţia a doua – bilingvă (în limba română şi limba romani). 4.300 de cărţi vor fi distribuite, în luna octombrie, în şcoli, biblioteci şi centre comunitare din ţară.

Asociaţia Cu Alte Cuvinte a realizat sondajul „Mărturii de la catedră: Eroii romi în viaţa copiilor”în rândul a 200 de profesori care predau în şcoli din medii dezavantajate, peste 95% dintre aceştia afirmând că au şi elevi romi la clasă. Scopul a fost de evaluare a percepţiilor acestor profesori privitor la nevoia de cărţi şi alte materiale didactice care să promoveze personaje rome sau din alte grupuri minoritare într-un mod pozitiv.

Cele patru cărţi ale seriei „Bare Rroma” sunt scrise de tineri romi şi ilustrează poveştile unor personalităţi rome actuale: activista Nicoleta Biţu, artistul Connect-R, activista Loredana Mihaly şi actorul Sorin Sandu. Cărţile au rolul de a ilustra modele pozitive din comunitatea romă, care să aducă în prim plan unicitatea şi contribuţiile romilor în societatea noastră.

Lansarea cărţilor şi a rezultatelor sondajului „Mărturii de la catedră: Eroii romi în viaţa copiilor”a avut loc pe 19 octombrie, la Şcoala Gimnazială nr. 136 din Bucureşti, în parteneriat cu Teach for România.

Rezultatele sondajului „Mărturii de la catedră: Eroii romi în viaţa copiilor”

Profesorii respondenţi au afirmat în proporţie de peste 87% că educaţia pentru înţelegerea şi acceptarea diversităţii trebuie să înceapă de la grădiniţă. Totodată, 75% au afirmat că este important ca şi copiii neromi să înveţe despre cultura romilor în spaţiul şcolar.

Întrebaţi în ce măsură consideră că elevii lor romi evită să-şi declare identitatea etnică, doar 30% dintre profesori au spus despre copiii romi din clasele lor că nu au nicio problemă în a-şi exprima identitatea etnică. Astfel, 70% dintre profesori spun că elevii lor romi că nu-şi exprimă identitatea etnică sau evită să o facă.

Leave a Reply

Your email address will not be published.