Shadow

Au fost aleși inspectorii școlari județeni pentru problemele de învățământ din cadrul comunităților de romi

Aceasta este lista cu persoanele nominalizate pentru funcția de inspector pentru problemele de învățământ din comunitățile de romi. Sunt convins de faptul că o bună parte dintre profesorii de limba rromani sunt nemulțumiți, pentru că nu au fost selectați să ocupe aceste funcții. De aceea, doresc să subliniez următoarele aspecte:

– De la începutul verii, am solicitat public să mi se trimită CV-uri cu profesori de etnie romă, și nu neaparat de limba rromani, dar care îndeplinesc condițiile legii, adică să fie profesori de gradul I. Aceasta este o condiție esențială, stipulată în legea învățământului, pentru a putea fi numit în funcția de inspector!

– Trebuie să reținem faptul că problemele în ceea ce privește învățământul în cadrul comunităților de rromi sunt mult mai ample și nu se referă doar la predarea în școală a limbii romani. Programa școlară pe care trebuie să o parcurgă toți elevii romi cuprinde și limba română, matematică, geografie, științele naturii etc. Cel mai important lucru e ca acel copil din zonele defavorizate să fie încurajat să vină la școală. Până în prezent, puțini inspectori au făcut eforturi vizibile pentru ca abandonul școlar în cadrul comunităților de rromi să fie diminuat. Foarte mulți inspectori s-au obișnuit să aibă legături doar cu profesorii de limba rromani, lucru care din punctul meu de vedere este greșit. În școli, ne confruntăm cu abandon școlar, bullying, discriminare, segregare, probleme care pot fi rezolvate doar printr-o colaborare concretă cu autoritățile locale și reprezentanții ISJ-urile.

Cu privire la postarea precedentă, în care am anunțat că se pregătește alocarea orelor de limba rromani profesorilor gagii care nu știu o boabă țigănește, țin să mulțumesc ministrului Educației Daniel David și secretarului de stat Sorin Ion pentru promtitudinea de care au dat dovadă. După postarea mea, cei doi m-au asigurat că în anul școlar ce urmează și în anii viitori nu se vor mai întâmpla asemenea anomalii.

Precizez că fac eforturi să formez o echipă de inspectori pe problema romilor la nivel național, de preferat etnici romi, care să conlucreze îndeaproape cu profesorii de limba romani și de celelalte materii, dar și cu mediatorii școlari. Nu m-am zbătut vreme de 20 de ani ca să introducem în corpul legii anumite privilegii în ceea ce privește învățământul pentru romi, ca să formez o castă care să aparțină cuiva anume. Vreau ca pilonul principal să fie copilul rom, care prin intermediul accesului mai ușor la educație să aibă un viitor mai bun.

Urez succes noii echipe, noilor inspectori! Aveți o misiune dificilă, cu sarcini și obligații.

1. AB Petaca Dana

2. AR Tanchiș Adrian

3. AG Mateescu Ungheanu Ionela

4. BC Hârțescu Marieta

5. BH Ionel Cordovan

6. BN Tomoroga Ioana

7. BR Mocanu Veronica

8. BT Scripcariu Petronia

9. BUC Cătălin Dumitru

10. BV Diana Szasz

11. BV Muntean Claudiu

12. BZ Barbu Olimpia

13. CJ Chiriac Liliana

14. CL Pătra Cristina

15. CS Cîrpaci Carmen

16. CT Dumitru Sorinel

17. CV Bokor Attila

18. DB Puiu George

19. DJ Cristea-Radu Ana-Maria

20. GJ Ionescu Cosmin

21. GL Anca Patriche

22. GR Măgădan Valentina

23. HD Robert Humel

24. HR Lorant Izsack

25. IF Nebunu-Predețeanu Lucia-Maria

26. IL Sandu Ion

27. MH Delia Iancu

28. MM Iuliu Petky

29. MS Gazsi Stefan

30. NT Cezarina Moroșanu

31. OT Fieraru Gheorghe

32. PH Călina Tăsică

33. SB Simtion Claudia Mery

34. SJ Rozs Rita Eva

35. SM Cristian Radu Pop

36. SV Dimitriu Lucian

37. TL Stoica Gabriel

38. TM Dinu Cristian

39. TR Neagu Gelu

40. VL Ene Radu

41. VN Costache Maria

42. VS Lupu Alexandru Iulian

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *